dilluns, 23 d’abril del 2012

Primera Fase: Anàlisi de la realitat global


Entrevista amb la tutora:

 Ja fa uns dies, que vaig realitzar la introducció a la primera fase del projecte, destinada a obtenir una visió i anàlisi de la realitat global de l’escola en relació al procés d’aprenentatge de la lectura i escriptura de l’alumnat de primer i tercer de primària.

Per obtenir aquesta informació, em vaig reunir amb la Cristina, la meva tutora del pràcticum i cap del departament psicopedagògic del centre i em va explicar la situació i les necessitats més importants detectades a cadascuna de les aules.

En relació a l’aula de primer, em va parlar d’un cas que era especial abordar, ja que es tracta d’un alumne adoptat que presenta importants dificultats d’aprenentatge degut a les mancances que presentava al seu país d’origen, del qual va arribar amb tres anys sense haver tingut rebut cap tipus d’estímul i tot just acaba de començar a parlar. Aquest fet, fa complicat que l’alumne pugui seguir la dinàmica de treball de la resta de companys, ja que encara no és capaç d’emprar les dues vies necessàries (via lèxica i via fonològica) per tal relacionar la correspondència entre so i grafia.

Ho vaig trobar molt interessant, ja que també em va proposar poder participar en l’elaboració del seu PI que acaben de posar en marxa.

En aquest sentit, per tant, vam decidir que assistiria a la seva aula per tal de proporcionar recolzament a la mestra a l’hora de desenvolupar les activitats de lectura i escriptura i, a l’hora, ajudar-la amb la recerca de materials per afavorir el seu aprenentatge.

D’altra banda, i en relació al curs de 3r de primària, em va parlar de la importància de centrar-nos en els processos de comprensió i escriptura, ja que en aquesta etapa, el procés de lectura mecànica ja ha d’estar consolidat.

Per tal d’obtenir algunes dades rellevants en aquest sentit, em va proposar de poder passar els testos EFAI i TALEC a un nombre reduït d’alumnes de l’aula, concretament, a aquells als qui se’ls han detectat dificultats més rellevants. El motiu pel qual no ho faríem amb tot el grup classe, és per  una qüestió de temps, ja que requereixen força estona i el temps se’ns tiraria a sobre; aquest fet, doncs, no em permetria poder implementar després la resta de fases del projecte.

Així doncs, faria una primera valoració en relació al meu pràcticum molt positiva, ja que en general, m'ha cridat molt l'atenció i trobo molt interessant la intervenció que se m'ha proposat des del centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada