Aquest passat dilluns dia 7 de maig, vaig assistir,
tal i com us vaig dir, a l’aula d’educació especial amb la mestra que se
n’encarrega i els dos alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
Aquests, hi assisteixen tres hores setmanals i hi
realitzen activitats de reforç i recolzament amb el procés de la
lectoescriptura.
Els primers deu minuts, els vam dedicar a la
correcció dels deures que els havia demanat en la darrera sessió i vam fer-ho
cadascuna amb un dels nens.
Un cop acabats, vam realitzar una activitat de bingo
amb síl·labes, que consistia en que cadascun dels nens tenia un cartronet amb
diferents amb quatre files que contenien sis síl·labes diferents. Totes elles
relacionades amb les grafies que s’estan treballant a l’aula, com per exemple:
ma, me, mi, mo, mu, pa, pe, pi, po, pu, ta, te, ti, to, tu.
Primerament, els vam fer llegir-les una a una i
després vam iniciar el joc, en el que ells mateixos de manera alternada, anàvem
traient paperets d’una caixa, i que contenien les diferents síl·labes. Si
tenien al cartronet la síl·laba que havia sortit, l’havien de marcar amb un
gomet per anar-les descartant.
Finalment, quan vam haver acabat el joc, els vam
demanar que escollissin tres de les síl·labes i que escrivissin paraules amb
elles, com per exemple: titella, mama, peu...
La veritat és que vaig trobar que era una manera
força interessant i motivadora de treballar les grafies amb aquests alumnes, ja
que el fet de fer que es prenguin l’aprenentatge com a un joc per passar-s’ho
bé, és molt positiu per al seu procés d’adquisició de coneixements.
El fet d’observar de manera tan individualitzada
l’alumne amb qui estem preparant el PI, em va fer adonar de les dificultats que
té per identificar les grafies i relacionar-les amb el so, així com de
pronunciació de dues grafies juntes com les síl·labes presentades en el joc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada