El passat dijous, després de les dues hores de recolzament
a l’aula de primer, em vaig reunir amb la tutora del grup per tal de mirar-nos
el model del Pla Individualitzat del centre i començar-lo a elaborar.
Després de repassar tots els aspectes que presentava
el model, vam decidir centrar-nos en les matèries instrumentals de llengües i
matemàtiques, ja que les necessitats educatives més importants que presenta
estan relacionades amb l’adquisició d’un grau mínim de lectura i escriptura.
Per aquest motiu vam considerar que l’assoliment dels objectius en aquest
sentit, també podria comportar a l’alumne un millor aprenentatge de la resta
d’assignatures.
El PI, constarà doncs, d’un apartat inicial en el que
s’hi indicaran quines són les capacitats de l’alumne, en diferents àmbits:
autonomia personal, relacions socials i comunicatives, motricitat, capacitats
cognitives i grau d’aprenentatge adquirit.
Seguidament, establirem els objectius referents a les
competències lingüístiques i matemàtiques que siguin més adients segons les
possibilitats i expectatives que la tutora i psicopedagoga valorin que el nen
pot assumir.
Així doncs, una vegada vam decidir els continguts del
Pla Individualitzat, vam acordar començar-los a redactar la setmana vinent en
una altra reunió en que hi assistiríem la tutora, la psicopedagoga, la mestra
d’educació especial i jo.
Després de la reunió, em van proposar també, si volia
assistir algun dia, a l’aula d’educació especial en alguna de les hores
setmanals en que hi assisteix l’alumne, juntament amb un altre nen, per tal de
veure com la mestra especialitzada treballa amb ells de manera individualitzada
per afavorir el seu aprenentatge. D’aquesta manera, podré observar més bé com
es desenvolupa el nen i potser podré aportar una mica més a l’elaboració del PI.
Així doncs, demà a la tarda hi aniré una estona. Ja us explicaré com ha anat!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada