diumenge, 6 de maig del 2012

Elaboració del Pla Individualitzat


El passat dijous, després de les dues hores de recolzament a l’aula de primer, em vaig reunir amb la tutora del grup per tal de mirar-nos el model del Pla Individualitzat del centre i començar-lo a elaborar.

Després de repassar tots els aspectes que presentava el model, vam decidir centrar-nos en les matèries instrumentals de llengües i matemàtiques, ja que les necessitats educatives més importants que presenta estan relacionades amb l’adquisició d’un grau mínim de lectura i escriptura. Per aquest motiu vam considerar que l’assoliment dels objectius en aquest sentit, també podria comportar a l’alumne un millor aprenentatge de la resta d’assignatures.

El PI, constarà doncs, d’un apartat inicial en el que s’hi indicaran quines són les capacitats de l’alumne, en diferents àmbits: autonomia personal, relacions socials i comunicatives, motricitat, capacitats cognitives i grau d’aprenentatge adquirit.

Seguidament, establirem els objectius referents a les competències lingüístiques i matemàtiques que siguin més adients segons les possibilitats i expectatives que la tutora i psicopedagoga valorin que el nen pot assumir.

Així doncs, una vegada vam decidir els continguts del Pla Individualitzat, vam acordar començar-los a redactar la setmana vinent en una altra reunió en que hi assistiríem la tutora, la psicopedagoga, la mestra d’educació especial i jo.

Després de la reunió, em van proposar també, si volia assistir algun dia, a l’aula d’educació especial en alguna de les hores setmanals en que hi assisteix l’alumne, juntament amb un altre nen, per tal de veure com la mestra especialitzada treballa amb ells de manera individualitzada per afavorir el seu aprenentatge. D’aquesta manera, podré observar més bé com es desenvolupa el nen i potser podré aportar una mica més a l’elaboració del PI. Així doncs, demà a la tarda hi aniré una estona. Ja us explicaré com ha anat!!!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada