En aquest moment, estic portant a terme la segona i més
extensa fase del meu pràcticum, els objectius de la qual eren els següents:
-
Proporcionar suport a l’aula de primer en les hores que
dediquen a les activitats d’expressió lectora i comprensió.
-
Observar de manera directa les dificultats i necessitats que
presenti cada alumne.
-
Implementar els testos TALEC i EFAI al grup de tercer de
primària.
-
Obtenir resultats que permetin orientar una recerca de
material adient.
Dos matins a la setmana, assisteixo a l’aula de
primer de primària, on proporciono suport a la mestra a l’assignatura de
llengua catalana i, en la qual realitzem moltes activitats de lectura i
escriptura.
En concret, em centro amb l’alumne que presenta
dificultats al que ja he fet esment, i en algunes ocasions, a un altre que també
presenta dificultats degut a la manca d’atenció.
La meva tasca, es basa doncs, en el suport d’aquests alumnes
mentre la resta del grup realitza les fitxes de lectura i d’escriptura.
He pogut observar que habitualment a l’alumne en qüestió
se li dóna el mateix material (fitxes, llibres de lectura,...) que a la resta
del grup, tot i que ell ho va realitzant al seu ritme i amb ajuda individual ja
sigui per part de la tutora, de la mestra d’educació especial, o jo mateixa en
els moments que hi sóc.
L’alumne va fent al seu ritme, se l’ha d’anar
reconduint perquè es distreu molt fàcilment, i a l’hora d’escriure se li han d’anar
dictant les grafies molt clares perquè les identifiqui i sigui capaç de
representar-les al full.
Penso que aquesta manera de treballar les seves
dificultats és força bona, ja que tot i que ell no pot seguir el mateix ritme
que la resta de companys, veu que realitza les mateixes activitats i, d’aquesta
manera no se sent tan desplaçat com si se li donessin activitats més
diferenciades.
No obstant, la mestra em va demanar que l’ajudés a
realitzar una tria de material complementari per tal de treballar totes
aquestes dificultats i proporcionar assessorament a la família.
D’altra banda, de moment he passat els testos TALEC i
EFAI a dos alumnes del grup de tercer. Ho he fet en unes quatre hores més o
menys, en les que la meva tutora disposava de temps per al departament
psicopedagògic. Vam agafar els alumnes per separat al seu despatx i els vaig
passar el test amb el seu recolzament i seguint les seves indicacions.
En aquest sentit, considero gairebé assolits els tres
primers objectius que em vaig proposar al Pla de Treball inicial, que
consistien el l’observació, el recolzament i la passació dels testos.
A partir d’aquí, al llarg d’aquesta setmana vinent, n’extrauré
els resultats per tal de poder realitzar la recerca dels materials que siguin més
adients segons les dificultats detectades amb els diferents alumnes.
En general, em considero molt satisfeta de l’experiència
viscuda fins al moment, ja que ho trobo molt interessant, al mateix temps que penso
que em resultarà molt profitosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada