El fet de fer-ho dins l’aula de primer, em permetia
anar consultant a la tutora quan tenia algun dubte sobre si els materials eren
adequats a les seves capacitats. Al mateix temps, també anava consultant a la
meva tutora els dubtes que m’anaven sorgint.
La tria realitzada, està basada en el reforç i
aprenentatge de la llengua catalana. Concretament, els materials escollits són
quaderns i jocs que fomenten l’aprenentatge del procés la lectura i escriptura
i en vam escollir alguns destinats a la grafomotricitat i grafismes. Tota aquesta
tria de materials, té la finalitat d’abordar les necessitats de l’alumne a l’aula,
però també a casa, ja que es pretén proporcionar a la família un llistat dels
recursos més adients perquè els pugui realitzar a casa.
La veritat és que hi havia molts materials, però
alguns es repetien bastant, ja que potser abordaven tasques semblants, però
exposades de maneres diferents. Per aquest motiu, quan em trobava d’aquesta manera,
a l’hora de decidir-me per un o altre, vaig tenir en compte diversos aspectes:
-
Que s’adeqüessin a les seves necessitats.
-
Que li poguessin resultar interessants (que cridessin la
seva atenció visual): jocs de paraules, il·lustracions amb color i vistoses...
-
Que reforcessin els coneixements que ja té adquirits (el
reconeixement i representació de grafies conegudes, com les del seu nom i el de
la seva família).
-
Que presentin tasques que pugui fer de manera autònoma,
sense el recolzament constant de l’adult.
Així doncs, la tria realitzada, està basada en el
reforç i aprenentatge de la llengua catalana. Concretament, els materials
escollits són quaderns i jocs que fomenten l’aprenentatge del procés la lectura
i escriptura i en vam escollir alguns destinats a la grafomotricitat i
grafismes. Tota aquesta tria de materials, té la finalitat d’abordar les
necessitats de l’alumne a l’aula, però també a casa, ja que es pretén proporcionar
a la família un llistat dels recursos més adients perquè els pugui realitzar a
casa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada